Inspiratie maandag: Gary Vaynerchuck over personal branding

Video’s van inspirerende keynote sprekers online zetten is de laatste tijd helemaal hot. Één van de meest inspirerende die ik de laatste tijd ben tegen gekomen is de keynote adress die Gary Vaynerchuck gaf op WEB 2.0. Deze WEB 2.0 conferentie is een coproductie van O’Reilly media en UBM Tech Web en helpt je alles over de laatste business models, paradgima shifts en ontwerp strategiën voor het nieuwe web te ontdekken.  De jaarlijks terugkerende conferentie brengt mensen, ideëen, netwerken, contacten, producten en bedrijven samen om op die manier sterkere web communities te realiseren.

De keynote adress van Vaynerchuck is inmiddels bijna 3 jaar oud, maar nog altijd relevant. Hij heeft het in zijn toespraak over doen waar je passie ligt, het bouwen van een eigen merk en omgaan met een veranderende markt waarin je met weinig middelen toch goed aan je merk kunt werken.

Wat me in zijn toespraak aanspreekt is dat Vaynerchuck geen blad voor de mond neemt en behoorlijk uitgesproken is over de bovengenoemde zaken. Aan de bestaande verwachtingspatronen voldoen en conformeren is ogenschijnlijk niet belangrijk voor hem en hij staat voor wat hij te vertellen heeft.

Vaynerchuck is een Amerikaanse zakenman van Belarus’ origine. In zijn vroege twintiger jaren neemt hij de familie zaak over. Binnen 10 jaar weet hij deze familie zaak, een keten wijnwinkels, van 4 miljoen jaarlijkse omzet naar 60 miljoen jaarlijkse omzet te tillen. Waarna hij vervolgens gedag zegt tegen het bedrijf en gaat doen waar zijn passie ligt. Televisie maken over wijn.

Bekijk hieronder de boeiende en inspirerende toespraak van Gary Vaynerchuck op Web 2.0:

 

Meer informatie over Vaynerchuck vind je hier.

Meer informatie over WEB 2.0 vind je hier.