14 November, 2012 jijonline

logo Ede centrumGisteren was We Are Media te vinden in de binnenstad van Ede, waar binnenstad-ondernemers bij elkaar waren gekomen in het kader van het nieuwe winkelen.

We zijn al in veel steden geweest en hebben met nog meer mensen gepraat omtrent het nieuwe winkelen. Zo zien we in iedere stad een ander niveau van ontwikkeling en bezigheden. Ede viel ons positief op. In Ede is er reeds een collectief winkelplatform gelanceerd waarop binenstadondernemers zich collectief presenteren als “Het warenhuis van Midden – Nederland.

Het optuigen van een platform is echter slechts de eerste stap. Het succesvol op de kaart zetten van een dergelijk platform is een logische tweede stap. Vandaar dat de Stichting Binnenstadsmanagement Ede in samenwerking met Bazaroo en BHWN (Beleef het Nieuwe Winkelen) deze avond hadden georganiseerd om samen met de binnenstadondernemers te brainstormen over hoe Edecentrum verder onder de aandacht gebracht kan worden.

We Are Media was uitgenodigd om een mini-workshop te geven over social media. Want social media leeft. En enkele aanwezige binnenstad-ondernemers in Ede hebben deze nieuwe media ook al succesvol omarmd. Sebas hield zijn verhaal over social media en had hierbij op een prettige manier direct interactie met het publiek.

We hopen de aanwezigen geïnspireerd te hebben meer te gaan doen met social media en de “lurkfase” voorbij te gaan – maar, uiteraard alleen als je bereid bent hier serieus mee aan de slag te gaan –

Wij vonden het in ieder geval leuk om deze avond bij te wonen en wensen de binnenstadondernemers van Ede veel succes met Edecentrum!

Lees hier meer over Het Nieuwe Winkelen en hoe We Are Media je hierbij kan helpen.

 

, , ,